KLIK DAN TERUS KLIK DISINI TANDA SOKONGAN ANDA

Masa Itu emas..

KLIK SINI

Followers

Terbaru

Wednesday, February 24, 2010

Siapa salah...Batu ke Motor....????

Kemalangan yang menyebabkan penunggang motor cedera parah.....kerana melanggar batu yang di letakkan oleh pemaju untuk menutup jalan yang sedang dalam pembinaan.....

10 comments:

ezany said...

batu la salah.. patut letak signboard ler.. takpun letak kon kat tepi jalan..

ezany said...

eh silap.. pemaju yg paling salah.. sape suh dia letak batu kat situ..

amraz_78 said...

nak buat mcm mana....kita semua akan guna jalan yang paling pantas tanpa mengira akibat yang akan berlaku...nie salah satu contoh!!!....jalan nie dia memang dah tau masih dalam pembinaan...kenapa nak lalu....jika berlaku kemalangan sapa yang susah....mereka dan keluarga mereka...

GemOkGempalGebu said...

Kesiannn kat batu tu..disebabkan kecuaian pengguna jalan raya itu sendiri batu pulak yang disalahkan. Sedangkan kita punya akal fikiran yg sempurna mengapa kita tidak gunakan sebaiknya? Pemaju sudah beri amaran dengan adanya batu disitu tetapi penunggang itu tetap berkeras mengunakan jalan pintas.

GemOkGempalGebu said...

Bagi pendapat saya, ini bukanlah salah batu atau pemaju. Saya amat pasti sebelum ini s'setengah pemaju sudahpun mengunakan kon dan 'signboard'. Tetapi saya yakin pengguna jalan raya dapat mengubah kon dan 'signboard' itu ketepi. Jadi pemaju mengambil langkah demi mahu menjaga keselamatan pengguna jalan raya, mereka meletakkan batu kerana bagi mereka batu amat berat sudah tentu pengguna tidak dapat mengangkat. Oleh yg demikian, kerana kedegilan dan kecuaian kitalah yg harus dipersalahkan. Saya juga amat pasti ini semua ketentuan ilahi. Kita haruslah terima dengan redha dan sentiasa muhasabah diri. Assalamualaikum w.b.t.

amraz_78 said...

setuju bro.....dah letak tong..tong diubah...letak pasir....pasir pulak di ambil lst letak batu....dalam masa yang sama masih ada ruang yang blh lalu..tu pun di langgar jugak....dah nama takdir...terima je lah akibatnya...

dayangsuzarinabintiawangdol said...

hehehhe...bak kta org.."mun ttndang batu ya da slah"..mun btu kcik kslahan kcik.mun batu besar pia...nang da kslahan besar dah ya...hehehhee,,,

timhar said...

kena masuk mahmakamah nih.. baru tau siapa betul atau salah hihihi

amraz_78 said...

Dah nampak sangat motor yang salah sbb langgar batu yang dok kaku di tengah jalan...hehehee

GemOkGempalGebu said...

As-salam..

Benar kata timhar tu. Hanya mahkamah yg berhak untuk putuskan sama ada benar atau salah. Negara Malaysia punya undang2. Jadi sila dapatkan keadilan anda di mahkamah.

$1.3 Million everyday from Pay Per Click

$1.3 Million everyday from Pay Per Click
JOM JOIN!!!! BILA LAGI!!$1.3 Million everyday from Pay Per Click

jom klik.....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

SILA TINGGALKAN JEJAK BLOG ANDA DISINI-TERIMA KASIH

Terkini...